ANUNȚURI - POSTURI VACANTE
pentru post vacant INFORMATICIAN, obțineți informații la sediul instituției
A N U N Ț C O N C U R S
Liceul Tehnologic ,,Stănescu Valerian" Târnava, cu sediul în Târnava, str. Mărului Nr. 2 organizează concurs
pentru postul didactic auxiliar de secretar, studii superioare (S), grad profesional I, post vacant,
perioadă
nedeterminată, 8 ore/zi.
Formularul de înscriere se poate descărca de aici

B.) Condiţiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/08.11.2022
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sauasupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea
Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
D.) Bibliografie:
1. Legea învățământului preuniversitar nr.198/2023;
2. Codul Muncii -Legea 53/2003 – cu modificărle și completaările ulterioare;
3. Legea cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului pătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
4. OUG nr. 128/ 2023 pentru unele măsuri referitoare la salarizarea personalului din învățământ și alte sectoare de activități bugetare;
5. Legea 477/2004 privind codul de conduită al personalului contractual din autoritățile și instituțiile publice, cu modificările și completările ulterioare; Cap.II -Norme generale de conduită profesională a personalului contractual
6. OMEC nr. 4183/04.07.2022 privind aprobarea Regulamentului – cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP) cu modificările şi completările ulterioare;
7. HG nr.500 / 2011 privind Registrul general de evidenţă a salariaţilor, cu modificările şi completările ulterioare;
8. Metodologia - cadru de acordare a burselor școlare, aprobată prin ordinul de ministru nr. 6.238/08.09.2023;
9. Instrucțiune nr. 31.027/26.09.2023 referitoare la punerea în aplicare a prevederilor Metodologiei-cadru de acordare a burselor (aprobată prin ordinul nr.6.238/8.09.2023);
10. Regulamentul-cadru privind regimul actelor de studii şi al documentelor universitare în sistemul de învăţământ superior a fost aprobat prin Ordinul Ministrului Educaţiei nr. 4.156/27.04.2020 ;
11. Legea arhivelor naţionale nr.16 / 1996, cu modificările şi completările ulterioare.
A.) Documente solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs:
a ) Formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) Copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) Copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) Copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) Certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) Certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) Curriculum vitae, model comun european.
Dosarele de concurs se depun la sediul LICEULUI TEHNOLOGIC ,,STĂNESCU VALERIAN" TÂRNAVA, str. Mărului,
Nr. 2, jud. Sibiu, în perioada 11-12. 12. 2025, intervalul orar 10.00 – 13.00.
Contact detalii și informații concurs: tel. 0763084981, email: ltsv.tarnava@gmail.com
C.) Condiţii specifice de participare la concurs:
1. Studii superioare absolvite cu diplomă de licență (specializare – economic, juridic, informatică de gestiune, administrație publică).
2. Cunoștinte utilizare PC și operare MS Office;
3. Cunoștințe de utilizare a softurilor specifice activității: EDUSAL, REGES, SIIIR;
4. Managementul resurselor umane și salarizare;
5. Cunoștințe privind întocmirea și administrarea corespondenței oficiale;
6. Cunoștințe legislație acte de studii și documente școlare;
7. Noțiuni de comunicare în relații publice.
8. Vechime în învățământ/didactic auxiliar reprezintă un avantaj.
E.) Tematica pentru ocuparea funcţiei de secretar, studii superioare (S), grad profesional I
1. Organizarea sistemului de învăţământ preuniversitar;
2. Particularităţi ale salarizării în învăţământul preuniversitar;
3. Actele de studii: tipuri, condiţii de eliberare, modul de completare;
4. Duplicate acte de studii;
5. Documente şcolare;
6. Acordare burse şcolare – procedură, calcul lunar;
7. Arhivarea şi circuitul documentelor;
8. Întocmirea şi gestionarea bazei de date SIIIR;
9. Utilizarea aplicaţiilor REVISAL şi EDUSAL;
10. Norme generale de conduită profesională a personalului contractual.
F.) Calendarul de desfăşurare al concursului, respectiv data limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs:
Afișare site-ul instituției: https://ltsv-tirnava.webnode.ro și avizierul școlii – 19.11.2025
Dosarelor se depun în perioada: 11–12.12.2025, între orele 8,00-15,00
Rezultatele selectării dosarelor se afișează la sediul unității în data de: 15.12.2025, în intervalul orar 8,00-10,00
Depunerea contestațiilor se face în data de: 15.12.2025, în intervalul orar 11,00-15,00;
Afișarea rezultatelor contestațiilor va avea loc în data de : 16.12.2025, în intervalul orar 8,00-10,00
Concursul se va desfășura la sediul unității din Târnava, str. Mărului Nr. 2, după următorul calendar:
Prima probă constă în proba scrisă, în data de 17.12.2025 orele 9,00-11,00;
Proba practică, în data de 17.12.2025, începând cu ora 13,00
Proba de interviu, în data de 18.12.2025, ora 9,00;
Afișarea rezultatelor, în data de 18.12.2025;
Depunerea contestațiilor în data de 18.12.2025, ora 13,00-15,00;
Afișarea rezultatelor finale în data 18.12.2025.
Relații suplimentare se pot obține la: sediul Liceului Tehnologic ,,Stănescu Valerian" sau telefon 0763084981 sau e-mail ltsv.tarnava@gmail.com .
